UOKIK: Reklamy Vivusa wprowadzały w błąd

freimages.com pieniądze

fot.freeimages.com

Reklamy spółki Vivus Finance z Warszawy kusiły klientów obietnicą otrzymania pożyczki w 15 minut. UOKiK uznał, że informacja ta wprowadzała klientów w błąd.

Na podstawie analizy reklam Spółki (m.in. telewizyjnych, internetowych, ulotek), emitowanych od 1 listopada 2014 r. do 15 grudnia 2014 r., Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że zawarta w nich obietnica otrzymania pieniędzy w ciągu 15 minut wprowadzała klientów w błąd, gdyż reklamy te nie informowały już o tym, że  czas ten jest liczony od momentu pozytywnego rozpatrzenia wniosku o udzielenie pożyczki. Urząd uznał, że reklama, nie zawierająca rzetelnej informacji dotyczącej czasu przekazania pieniędzy na konto klienta, mogła skłonić konsumentów do podjęcia decyzji o zawarciu umowy, której nie podjęliby mając pełną informację.

Prezes UOKiK uznał, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nakazał jej publikację oświadczenia informującego o decyzji Prezesa UOKiK na stronie internetowej Vivus Finance oraz w jednym wydaniu papierowym i wydaniu internetowym trzech dzienników ogólnopolskich o nakładzie co najmniej 100 tys. egz. Decyzja nie jest prawomocna. Przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

 

Źródło: https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12167&news_page=1

6 myśli nt. „UOKIK: Reklamy Vivusa wprowadzały w błąd

  1. jestem redaktorką portalu Perepele i jesteśmy zainteresowani publikowaniem Pani treści z bloga na naszym portalu, dajemy możliwość zarabiania. Jeżeli jest Pani zainteresowana proszę o kontakt ze mną.

    • hi!,I like your writing so much! share we coaminucmte more about your post on AOL? I require a specialist on this area to solve my problem. May be that??s you! Looking forward to see you.

      • Can you tell us on what other basis are websites rank well in Gogo?elGogole seems to value websites like digg, facebook and other social networking sites highly as compared to others. Is it because of the number of visitors they get (popularity) or their well defined meta tags?

  2. O, to ja ci już z góry gratuluję 😀
    świetny blog – ten świat jest pełen wyłudzeń, mojej partnerce tak prawie dowód ukradli, ale na szczęście zrobiłyśmy nowy. To straszne, że ludzie są tak nieuczciwi. Polubiłam stronę na fb 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *