UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Telekomunikacja dla domu

 

538006470_73ad973282_b

We wrześniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił, że wszczął postępowanie przeciw operatorowi  telefonii stacjonarnej Telekomunikacja dla domu sp. z o.o. o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

,,Nie ukrywamy, że od jakiegoś czasu z niecierpliwością oczekiwaliśmy na tę wiadomość. Zarówno do oddziałów Federacji Konsumentów na terenie całego kraju, jak i do Konsumenckiego Centrum E-porad (projektu realizowanego przez Federację Konsumentów) dziennie wpływało po kilka skarg na działanie tego operatora.”-czytamy w komunikacie. Z raportu wynika, że ofiarami nieuczciwych praktyk padały najczęściej osoby starsze.

Konsultanci dzwoniący z ofertą proponowali lepsze warunki i tańszy abonament. Dokumenty miał dostarczyć kurier. Konsumenci nie byli świadomi tego, że podpisanie umowy dostarczonej przez kuriera jest równoznaczne z zerwaniem umowy z dotychczasowym operatorem i przeniesieniem numeru do nowego operatora, gdyż zarówno konsultanci, jak i kurierzy zapewniali ich, że umowa dotyczy nowych, korzystniejszych warunków w ramach współpracy z dotychczasowym operatorem. Sprawę bada UOKiK.

Pomoc w sprawie umów z wyżej wspomnianym operatorem świadczy Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, oddziały Federacji Konsumentów, Konsumenckie Centrum E-porad prowadzone przez Federację Konsumentów, miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów, oraz  infolinia konsumencka pod numerem 800 889 866.

Jedna myśl na temat “UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce Telekomunikacja dla domu”

  1. Howdy! This post could not be written any better! Reading this post reminds me of my previous room mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *