Archiwum kategorii: senior

Udawali hydraulików i okradali seniorów

fot. www.policja.pl

Policjanci z Wydziału do walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu KMP w Łodzi zatrzymali trójkę oszustów podających się za hydraulików, którzy pod pretekstem  sprawdzenia instalacji hydraulicznej wchodzili do mieszkań osób starszych, a następnie wykorzystując ich nieuwagę kradli oszczędności i biżuterię.

Policjanci z IV Komisariatu KMP w Łodzi od jakiegoś czasu otrzymywali zgłoszenia kradzieży ,,na hydraulika”. Śledczy ustalili, że mają do czynienia z grupą złodziei, którzy działając najczęściej w parach pukali do drzwi samotnie mieszkających starszych osób. Podając się za hydraulików wchodzili do mieszkania pod pretekstem rzekomej awarii. Będąc już w mieszkaniu prosili gospodarza o odkręcanie i zakręcanie wody w łazience, aby pomóc ,,hydraulikom” wykryć rzekomą usterkę. W tym czasie złodzieje szukali gotówki i biżuterii. Dopiero po wyjściu nieproszonych gości poszkodowani orientowali się, że padli ofiarą przestępstwa.

Badający sprawę kryminalni ustalili, że sprawcy mogą poruszać się samochodem na krakowskich tablicach rejestracyjnych. Uwagę policjantów patrolujących rejon ulicy Ossowskiego zwrócił zaparkowany tam ford fiesta właśnie na takich numerach. Wewnątrz siedziała jedna osoba. Po chwili z bloku wyszły dwie kolejne i wsiadły do obserwowanego auta. Funkcjonariusze postanowili sprawdzić ich tożsamość. Wówczas ci uciekając potrącili policjanta. Po oddaniu kilku strzałów policjanci ruszyli w pościg. Auto wraz z trójką uciekinierów zostało zatrzymane w rejonie skrzyżowania ulicy Drewnowskiej z  alejami Włókniarzy.

37-letnia kobieta oraz jej dwaj wspólnicy w wieku 29 i 46 lat trafili do policyjnego aresztu. Podczas przeszukania forda policjanci zabezpieczyli ponad 36.000 złotych oraz biżuterię. Spora część gotówki okazała się własnością 78-letniej mieszkanki bloku, z którego zatrzymani wyszli tuż przed ucieczką. Kobieta wpuściła rzekomych hydraulików i straciła ponad 28 000 złotych oraz biżuterię o wartości 3 000 złotych.

Cała trójka usłyszała po kilka zarzutów kradzieży mieszkaniowych w większości dokonanych na początku czerwca 2015 roku w łódzkiej dzielnicy Polesie.

Program ,,Bezpieczn@ Przystań” wciąż trwa!

W dniach 11 i 20 maja w Katowicach odbędą się kolejne spotkania w ramach programu „Bezpieczn@ Przystań” przygotowanego przez katowickich policjantów przy wsparciu Urzędu Miasta w Katowicach. Celem programu jest zapobieganie zdarzeń przestępczych, których ofiarami zostają osoby starsze.

Ciekawe prelekcje i prezentacje multimedialne przygotowane przez Komendę Miejską Policji mają na celu przestrzec przed zagrożeniami, które dotyczą w szczególności osób starszych takich jak np. kradzieże,oszustwa, wyłudzenia czy zdarzenia drogowe. Organizatorzy przygotowali dla uczestników także drobne upominki w postaci odblasków czy alarmów osobistych.

Spotkania odbędą się:

  • 11 maja o godzinie 17.00 do Filii 22 Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ulicy Słowiańskiej 1
  • 21 maja o godzinie 16.00 do Filii Biblioteki Publicznej nr 12 przy ulicy Witosa 18A

Seniorzy nie dali się nabrać. Kolejni fałszywi wnuczkowie zatrzymani!

fot.foter.com

Liczne apele Policji i informacje upowszechniane w mediach przynoszą oczekiwane rezultaty: kolejne próby oszustwa metodą ,,na wnuczka” i ,,na policjanta” zostały udaremnione, a przestępcy zatrzymani.

W legendy oszustów nie uwierzyła 63-letnia mieszkanka Gorzowa Wlkp., która we wtorek 21.04. br. odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawiał się jako członek rodziny. Prosił o ,,pożyczenie” 15 tysięcy złotych dla dziecka, które w wyniku wypadku komunikacyjnego doznało  poważnych obrażeń. Aby potwierdzić wiarygodność swoich słów mężczyzna oddał telefon swoim dwóm kolegom, którzy podając się za prokuratora i policjanta poinformowali gorzowiankę o okolicznościach rzekomego zdarzenia.

Kobieta bardzo szybko zorientowała się, że ma do czynienia z oszustami, czego nie dała po sobie poznać i dalej kontynuowała rozmowę. Obiecała przekazać pieniądze, po które podjechał pod jej blok młody mężczyzna. Seniorka z ukrycia zrobiła kilka zdjęć pojazdu i kierowcy. Wcześniej o wszystkim poinformowała Policję. Pojazd na ulicach Gorzowa został rozpoznany przez patrole nieoznakowane.Mężczyzna nie zatrzymał się do kontroli i próbował uciec policjantom. Próba ucieczki okazała się bezskuteczna.  Po zatrzymaniu pojazdu okazał się, że oszustem jest 21-letni mieszkaniec południa regionu. Mężczyźnie grozi kara nawet do 10 lat pozbawienia wolności.

Podobny telefon kilka dni temu odebrała także 64 letnia mieszkanka stolicy. Rozmówca podając się za jej krewnego  poprosił o pilną pożyczkę w wysokości 50 tys. zł. Kilka minut później skontaktował się z nią inny mężczyzna podający się za policjanta. Twierdził, że osoba, z którą wcześniej rozmawiała to oszust działający metodą ,,na wnuczka”, którego policjanci właśnie zamierzają przyłapać na gorącym uczynku, gdy przyjdzie po odbiór pieniędzy.

Kobieta opowiedziała o wszystkim swojemu mężowi, który postanowił sprawdzić wiarygodność rozmówcy i w tym celu udał się na komisariat Policji przy ul. Raginisa. Kryminalni  zareagowali natychmiast. W policyjną zasadzkę wpadł 17 letni Filip F. Zamiast pieniędzy otrzymał w kopercie pocięte kartki papieru. Mężczyzna usłyszał już zarzuty usiłowania oszustwa. Grozi mu kara do 8 lat pozbawienia wolności.

 

Najpierw ,,na wnuczka”, później ,,na policjanta”

fot. www.foter.com

Oszustwo ,,na wnuczka” polegające na podawaniu się za krewnego ofiary, który znalazł się w trudnej sytuacji i pilnie potrzebuje gotówki teraz przybrało nową formę.

Także i tym razem do ofiary dzwoni ,,wnuczek” ze wzruszającą historią o tym co go właśnie spotkało i z prośbą o ,,pożyczenie” pieniędzy. Kilka minut później do ofiary dzwoni osoba podająca się za policjanta, która informuje, że poprzednia rozmowa była próbą wyłudzenia pieniędzy metodą ,,na wnuczka”.

,,Policjant” uspakaja ofiarę tłumacząc, że Policja właśnie obserwuje oszusta i chce przyłapać go na gorącym uczynku. W związku z tym prosi ofiarę, aby przekazała pieniądze ,,wnuczkowi”.

W taki sposób oszuści próbowali wyłudzić 18 tys. zł. od 65-letniego mieszkańca Warszawy. Mężczyzna miał przekazać pieniądze przelewem, który nie doszedł do skutku dzięki przezorności jego żony. Gdy mężczyzna wsiadł do wezwanej przez oszustów taksówki, kobieta poinformowała o zaistniałej sytuacji funkcjonariuszy z Komendy Rejonowej Policji Warszawa I.

Oficer Dyżurny, oraz jego pomocnik po bezskutecznych próbach skontaktowania się z 65-cio latkiem, szybko ustalili korporację taksówki, którą odjechał i nawiązali kontakt z dyspozytorką a zaraz potem z kierowcą samochodu.

Powiadomiony przez policjantów taksówkarz udał się niezwłocznie za 65-latkiem do banku i tam, tuż przed dokonaniem przelewu i ostrzegł mężczyznę, a kasjer w ostatniej chwili zablokował przelew.

Źródło: www.policja.pl

800 889 866-bezpłatna infolinia konsumencka już czynna!

fot. www.foter.com

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Federacja Konsumentów pod  koniec stycznia br. uruchomiły Infolinię Konsumencką, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej.

Często nie jesteśmy pewni, jak się zachować, kiedy źle potraktowano nas w sklepie, wykonawca mebli kuchennych wziął zaliczkę i zniknął, a sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji butów, bądź cieknącego czajnika elektrycznego. Teraz mamy możliwość bezpłatnego uzyskania odpowiedzi na te i podobne pytania od prawników ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Poprzez uruchomienie Infolinii chcemy zachęcić nas wszystkich – konsumentów do odważnego egzekwowania swoich praw” – mówi Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

Infolinia jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00. Po poradę może zwrócić się każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, prawnicy odpowiadają także na pytania konsumentów pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne. Konsumenci uzyskają także adresy instytucji, które mogą udzielić im pomocy w egzekwowaniu roszczeń.

Za obsługę infolinii odpowiedzialne jest Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, natomiast centrum porad pod adresem porady@dlakonsumentow.pl prowadzi Federacja Konsumentów. Projekt finansowany jest ze środków UOKiK.