fot. foter.com
Na stronie logowania do systemu bankowości elektronicznej ING Banku Śląskiego pojawił się komunikat dotyczący wiadomości e-mail zawierających link do fałszywej strony banku.
Fałszywe maile informują o zablokowanym dostępie do konta. Powodem takiego działania ze strony Banku ma być rzekomo ,,nieautoryzowany dostęp do konta. Oto przykładowa treść fałszywej wiadomości: ,,Dostęp do Twojego konta ING został zablokowany! W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy twoje konto w systemie ING Bank Śląski, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta.
W celu odzyskania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na: www.ingbank.pl/weryfikacja. Serdecznie pozdrawiamy, Zespół ING Bank Śląski S.A.”
Zamieszczony w wiadomości link prowadzi do spreparowanej strony, na której po wpisaniu loginu, pojawiają się kolejne pola, w które należy wpisać pełne hasło i numer PESEL. ING Bank przypomina swoim klientom, że nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła dostępu i nie przesyła e-maili informujących o zablokowaniu dostępu do bankowości.