Archiwum kategorii: usługi

ING Bank Śląski przestrzega przed fałszywymi mailami!

fot. foter.com

Na stronie logowania do systemu bankowości elektronicznej ING Banku Śląskiego pojawił się komunikat dotyczący wiadomości e-mail zawierających link do fałszywej strony banku. 

Fałszywe maile informują o zablokowanym dostępie do konta. Powodem takiego działania ze strony Banku ma być rzekomo ,,nieautoryzowany dostęp do konta. Oto przykładowa treść fałszywej wiadomości: ,,Dostęp do Twojego konta ING został zablokowany! W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy twoje konto w systemie ING Bank Śląski, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta.
W celu odzyskania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na: www.ingbank.pl/weryfikacja. Serdecznie pozdrawiamy, Zespół ING Bank Śląski S.A.”

Zamieszczony w wiadomości link prowadzi do spreparowanej strony, na której po wpisaniu loginu, pojawiają się kolejne pola, w które należy wpisać pełne hasło i numer PESEL. ING Bank przypomina swoim klientom, że nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła dostępu i nie przesyła e-maili informujących o zablokowaniu dostępu do bankowości.

Operator telekomunikacyjny Novum ukarany!

 

Telefoniczni konsultanci spółki Novum informowali konsumentów o tym, że ,,na stałe obniżają abonament za telefon stacjonarny”. Konsumenci zgadzali się na nowe warunki, gdyż byli przekonani, że rozmawiają z przedstawicielem swojego dotychczasowego operatora.

Spółka Novum jest dostawcą usług telekomunikacyjnych i do swoich potencjalnych klientów dociera z ofertą m.in. poprzez kontakt telefoniczny. W toku przeprowadzonego postępowania Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie analizy skarg konsumentów oraz skryptów rozmów wykorzystywane przez konsultantów i nagrania rozmów stwierdził, że rozmowy były prowadzone w taki sposób, aby konsument był przekonany, że zawiera umowę ze swoim dotychczasowym operatorem.

W tym celu konsultanci używali sformułowania: ,,Z nowym okresem rozliczeniowym obniżamy na stałe cenę abonamentu; będzie obniżony abonament na telefon”. Efektem działań konsultantów mogło być podjęcie przez konsumenta decyzji o skorzystaniu z oferty „niższego abonamentu”, co wiązało się z rozwiązaniem umowy z dotychczasowym operatorem, co z kolei mogło skutkować opłatą za przedterminowe zerwanie umowy.

Na dodatkowe koszty byli narażeni również abonenci, którzy zorientowawszy się, że przyjęcie oferty jest równoznaczne ze zmianą operatora decydowali się kontynuować umowę ze swoim dotychczasowym operatorem. Jeśli w ciągu 14 dni nie złożyli odstąpienia od umowy podpisanej z Novum,  w przypadku rezygnacji musieli liczyć się z opłatą za wcześniejsze wypowiedzenie kontraktu. Gdyby oferta była przedstawiona w sposób jasny i rzetelny, mogliby nie zdecydować się na zmianę operatora.

Prezes UOKiK stwierdził, że spółka Novum wprowadziła konsumentów w błąd. Nałożona kara wyniosła ponad 481 tys. zł (481 223 zł). Przedsiębiorcy nakazano również publikację decyzji na swojej stronie internetowej oraz w jednym z dzienników ogólnopolskich. Stosowane praktyki zostały zaniechane. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ Novum przysługuje odwołanie do sądu.

Hotelowa oszustka zatrzymana!

fot. freepik.com

 Policjanci z Wydziału Zabezpieczenia Miasta Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu zatrzymali kobietę podejrzaną o usiłowanie oszustwa – wyłudzenia usługi hotelowej. Decyzją Sądu została aresztowana na 3 miesiące. Grozi jej nawet 8 lat więzienia.

18 lutego br. w godzinach popołudniowych na poznańskim Nowym Mieście policjanci z Wydziału Zabezpieczenia Miasta Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu zatrzymali 56-letnią kobietę, która w różnych miejscach Polski wynajmowała pokoje w hotelach i pensjonatach, nie płaciła za pobyt i znikała bez śladu.

O pobycie kobiety w jednym z poznańskich obiektów noclegowych poinformował policjantów właściciel pensjonatu. Mężczyzna nabrał podejrzeń wobec kobiety po tym jak znalazł na stronie internetowej zdjęcia kobiety i ostrzeżeniami wcześniejszych poszkodowanych. O swoich podejrzeniach poinformował policję.

56-latka tłumaczyła policjantom, że za jej pobyt zapłaci przebywający obecnie za granicą brat, na którego nazwisko zameldowała się w pensjonacie. Po sprawdzeniu kobiety w systemie policyjnym podejrzenia właściciela pensjonatu potwierdziły się. Okazało się, że kobieta jest podejrzewana o oszustwa na szkodę właścicieli hoteli i pensjonatów, w różnych częściach kraju.

Hotelowa oszustka usłyszała zarzut usiłowania oszustwa. Decyzją Sądu trafiła do aresztu. Policjanci z Nowego Miasta gromadzą materiał dowodowy w tej sprawie.Wszystkie osoby, które zostały przez kobietę oszukane w podobny sposób proszone są o kontakt z policjantami z Komisariatu Policji Poznań Nowe Miasto pod numerem telefonu 61 84 158 34/76 lub całodobowym numerem alarmowym 997.

 

Źrodło: http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/122811,Oszustka-hotelowa-zatrzymana.html