Wzięłam udział w konkursie SMS-owym, ogłoszonym w jednym z telewizyjnych programów kulinarnych. Od tego momentu otrzymuję SMS od wróżbitów-tłumaczy Agnieszka, nasza czytelniczka, która kłopotliwe SMS-y otrzymuje już od listopada.
Operator na naszą prośbę może zablokować możliwość otrzymywania i wysyłania SMS-ów o podwyższonej opłacie. Nie może jednak zablokować SMS-ów reklamowych, a taki właśnie charakter mają wiadomości o których wspomina Agnieszka. Przykładowa wiadomość:
,,Przygotowałam afrodyzjak, po którym ten kogo kochasz odwzajemni Twoje uczucie! Jeśli chcesz, by ktoś Cię pokochał, wykorzystaj go w andrzejkowy wieczór! Dam Ci szansę na realny związek! W andrzejkowy wieczór rzucę urok miłości, ale już dziś musisz się dowiedzieć, jak przygotować afrodyzjak. Odpisz WRÓŻBA/3,69″
Otrzymywanie tego typu wiadomości nie jest płatne, ale treść wiadomości ma skłonić nas do odpowiedzi, a to już jest płatne, w tym wypadku 3,69 zł. Gdy odpiszemy na taką wiadomość, musimy liczyć się z tym, że możemy otrzymywać jeszcze więcej podobnych wiadomości zachęcających nas do korzystania z podobnych, płatnych serwisów.
Nawet jeżeli nie zamierzamy nigdy skorzystać z oferowanego nam serwisu, będziemy wciąż otrzymywać SMS-y reklamowe, zachęcające nas do wysłania płatnej wiadomości. Dlaczego? Ponieważ kiedyś, podobnie jak Agnieszka (najczęściej nieświadomie) wyraziliśmy na to zgodę!
Dzieje się tak ponieważ często zapominamy, bądź nie zdajemy sobie sprawy z tego, że tak powszechne telewizyjne konkursy SMS-owe mają swój regulamin! Jeżeli w regulaminie będzie zapis, że biorąc udziału w konkursie wyrażamy zgodę na otrzymywanie treści reklamowych…to będziemy je otrzymywać.
Pamiętajmy jednak, że możemy taką zgodę wycofać. Wystarczy wysłać maila bądź pismo z oświadczeniem, że nie życzymy już sobie otrzymywania treści reklamowych z określonego numeru.
Jeśli nie znamy danych podmiotu świadczącego usługę na danym numerze, możemy je w prosty sposób ustalić. Na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej znajdziemy Rejestr Numerów Usług o Podwyższonej Opłacie, gdzie po numerze możemy ustalić dane nadawcy kłopotliwych reklamowych SMS-ów. Dane te znajdziemy w rubryce ,,Podmiot realizujący dodatkowe świadczenie”. Wówczas wystarczy na adres korespondencyjny, bądź mailowy przesłać stosowne oświadczenie.
Warto również pamiętać, aby zanim wyślemy konkursowego SMS-a wcześniej zapoznać się z regulaminem. Pomoże nam to uniknąć podobnych rozczarowań.
Chcesz sprawdzić, czy Twój numer telefonu ma włączoną subskrypcję SMS? Nie wiesz jak z niej zrezygnować? Wejdź na http://stop-subskrypcji.pl i pozbądź się problemu raz na zawsze!
Dzwońcie do operatora, ponieważ skorzystanie z tej strony wiąże się z koniecznością wysłania SMSa za 25,00 zł.!!!
Sprawdzenie polecane przez fikcyjną Ewę – oszustkę lub oszusta „Twojego numeru telefonu”, to w rzeczywistości jest wysłanie co najmniej jednego SMS Premium – za 30,75 zł brutto 🙁
Trolling?
Dokładnie tak, spamuje na wszystkich stronach na których pomocy szukają osoby, które nieświadomie włączyły płatne subskrypcje…
Istnieje bardzo prosty sposób wykrycia demaskowania takiego śmiecia. Każdą wiadomość wysłaną z numeru krótszego niż 9 cyfr, zaczynającego się na 7 lub 9 czytamy zawsze od końca żeby sprawdzić cenę. Jeżeli nie mamy czasu i veny, to kasujemy bez czytania. Klasycznym przykładem takiej pseudooferty jest strona: http://stop-subskrypcji.pl.Jak się pozbyć już uruchomionej subskrypcji? Temat był opisywany.
Tutaj info jak można wyłączyć subskrypcję. Bez wysyłania płatnych SMS-ów oczywiście 🙂
https://stop-oszustom.pl/?p=712
W telefonach z Androidem istnieje prosty sposób pozbycia się 'spamu’. Wystarczy dodać taki numer do listy niepożądanych i zdefiniować słowa kluczowe jakie występują w tego typu wiadomościach. Problem rozwiązany. Dla Androida Lollipop ścieżka dostępu wygląda następująco: Wiadomości / Menadżer spamu / Ustawienia spamu. Po problemie. Wiadomości dostarczanych z numerów skróconych usuwamy bez czytania.
You could definitely see your enthusiasm within the paintings you write. The world hopes for even more passionate writers like you who aren’t afraid to mention how they believe. All the time follow your heart. „Until you’ve lost your reputation, you never realize what a burden it was.” by Margaret Mitchell.