fot.foter.com

UOKiK wszczął postępowanie przeciw spółce Twoja Telekomunikacja

Do UOKiK-u i rzeczników konsumentów trafiło prawie 450 zgłoszeń od klientów dotyczących praktyk stosowanych przez spółkę Twoja Telekomunikacja. W związku z tak licznymi skargami konsumentów Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko przedsiębiorcy.

Spółka Twoja Telekomunikacja jest operatorem telefonii stacjonarnej, której abonentami są głównie osoby starsze. Do tej właśnie grupy najczęściej dzwonili konsultanci spółki wywierając na nich błędne wrażenie o tym, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator. Seniorzy przekonani o tym, że korzystają tylko z nowej propozycji dotychczasowego operatora, nieświadomie wypowiadali umowę swojemu operatorowi i przenosili numer do Twojej Telekomunikacji, co narażało ich na dodatkowe koszty.

Ponadto przedstawiane przez pracowników spółki propozycje,  po zawarciu umowy nie zawsze okazywały się zgodne z tym, co im obiecano przez telefon. Jak informuje jedna z pokrzywdzonych osób – Przedstawiciel z Twojej Telekomunikacji przedstawił mi kwotę miesięczną rachunku 25 zł, a nie dodał, że to tylko przez dwa miesiące. Z analizy Urzędu wynika, że konsumentom mogła nie być przekazywana kompletna informacja o wysokości opłaty abonamentowej, tj. obejmująca cały okres zobowiązania, w tym również wzrost ceny po pływie okresu promocyjnego.

– Na Twoją Telekomunikację spływa wiele skarg od klientów, jak i sygnałów od rzeczników konsumentów z całej Polski. Wiemy o niemal 450 osobach pokrzywdzonych przez Twoją Telekomunikację. Sprawdzamy wzorce umów i przyglądamy się sposobowi działania tego operatora. Praktyki spółki mogą być sprzeczne z prawem, a przede wszystkim mogą realnie szkodzić konsumentom. W większości sprzedawcy kierowali ofertę do osób starszych, którzy podpisywali niekorzystne dla siebie umowy – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Skargi konsumentów dotyczyły również innych niezgodnych z prawem praktyk takich jak niewydawanie klientom pełnej dokumentacji dotyczącej umowy, oraz niedopełnienie nałożonego przez prawo obowiązeku poinformowania klienta o prawie odstąpienia od umowy oraz przekazanie formularza odstąpienia, gdy umowa zawierana jest poza lokalem lub na odległość, a więc przez telefon czy w domu konsumenta. – Przy podpisaniu umowy nie zostałem pouczony o prawie odstąpienia od umowy jak również nie otrzymałem jego wzoru oświadczenia o odstąpieniu – pisze konsument. -Pełnomocnik nie wręczył i całości umowy a jedynie 3 i 4 stronę (…)-wyjaśnia inny klient spółki.

UOKiK zakwestionował również żądanie zapłaty za usługi dodatkowe, których konsument nie zamawiał. Przykład: Pełnomocnik własnoręcznie uzupełnił na umowie wybór takich usług, jak: Usługa Pakiet Bezpieczeństwa, czy Usługa Dodatkowa, które wymagają ode mnie umiejętności chociażby obsługi SMS, czego w ogóle nie potrafię i nie znam. W rezultacie dodania do abonamentu usług dodatkowych cena usługi mogła znacznie wzrosnąć, a główną motywacją konsumentów do podpisania nowej umowy mogła być chęć zaoszczędzenia.

Jeśli postawione zarzuty potwierdzą się Prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

 

5 komentarzy do “UOKiK wszczął postępowanie przeciw spółce Twoja Telekomunikacja”

  1. Oficjalna strona 'telekomunikacji’: http://www.twojatelekomunikacja.pl.
    Jak widać adres niewiele ma wspólnego z ze stroną następcy ex TP SA.Najlepsze jest jednak coś innego: http://www.twojatelekomunikacja.pl/Baza_wiedzy,pl,site,2,0,3.html
    Na milę 1000 jardów pachnie przekrętem. ŻADEN szanując siebie i klienta dostawca usług telekomunikacyjnych nie posłuży się preselekcją, chyba,że jest ewidentnym oszustem,wariatem albo samobójcą. Te czasy minęły z upadkiem niesławnej Tele 2.

    1. Ale Oszustom zawsze najłatwiej jest znajdować starszych ludzi, którzy bo czegoś nie dosłyszą, nie dowidzą, zapomną…

      1. Nie trzeba wyszukiwać starszych ludzi, żeby wpuścić w maliny. Każdego można 'wykukać’ , ale nie każdego i nie zawsze się opłaca. Każdy dostawca jakichkolwiek usług telekomunikacyjnych ma coś 'za uszami’. Wystarczy tylko czytać umowy przed podpisaniem (najlepiej od ostatniej strony, czyli od gwiazdek, mikrodruków etc)a w razie niezgodności korzystać z prawa do odstąpienia. W razie chamskiej dezinformacji zgłaszać nadużycie do właściwego urzędu.

  2. Nice blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog shine. Please let me know where you got your design. Bless you

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.