Fałszywe maile rzekomo pochodzące z banku to najcześciej stosowana przez cyberprzestępców metoda wyłudzania danych do logowania do systemu bankowości internetowej. Tym razem oszuści oszuści podszyli się pod PKO BP.

Fałszywe maile zawierają informację o rzekomej ,,podejrzanej aktywności na rachunku”, oraz o wynikającej z tego faktu konieczności „weryfikacji tożsamości”. W wiadomości znajduje się link prowadzący do sfałszowanej strony logowania.

,,Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa.”-czytamy w oficjalnym komunikacie na stronie banku.

PKO BP przypomina klientom o konieczności zachowania ostrożności i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub bezpośredni odnośnik do strony logowania. Bank przestrzega swoich klientów przed klikaniem w linki, natomiast zachęca do wpisywania adresu strony samodzielnie.


W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO,
bank prosi o telefoniczny kontakt z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here