Do skrzynek tysięcy osób w całym kraju trafiają fałszywe wezwania do zapłaty pochodzące rzekomo od Polskiej Grupy Energetycznej.
Oszustwo polegające na rozsyłaniu fikcyjnych wezwań do zapłaty nie jest niczym nowym, ale okazuje się skuteczne szczególnie w przypadku osób starszych, które starają się terminowo wywiązywać ze wszystkich opłat.
– Docierają do nas sygnały od Klientów, że otrzymują oni fałszywe wiadomości, przesyłane przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna podszywającą się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna, wzywające do uregulowania zaległych należności – czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie internetowej PGE.
Fałszywa korespondencja swoim wyglądem przypomina ,,prawdziwe” wezwania do zapłaty wystawiane przez PGE, ale jednak różni się kilkoma szczegółami. Pod logo w lewym górnym rogu znajduje się nazwa Polska Gospodarka Energetyczna. Pismo zawiera również odnośnik do nieistniejącej strony internetowej.
Dostawca energii przypomina, by klienci zachowali ostrożność i nie wpłacali pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości powinni skontaktować się z infolinią PGE: (+48) 422 222 222.