Jak działają cyberprzestępcy w handlu elektronicznym?
Branża e-commerce rozwija się obecnie bardziej niż kiedykolwiek. Od czasu pandemii rozwój branży zakupów online przyciągnął zarówno przedsiębiorców, jak i klientów. Raporty wykazały, że sprzedaż detaliczna w handlu elektronicznym wzrosła o 27% rocznie, co oznacza wzrost o 4,28 biliona dolarów w 2020 roku. Sprzedaż w e-commerce staje się podstawowym modelem biznesowym i realną alternatywą dla firm, które zauważają spadek liczby nabywców stacjonarnych.
Niestety, nie wszyscy szukali korzyści z cyfrowego modelu zakupów. Cyberprzestępcy i oszuści również udoskonalili swoje techniki przeprowadzania oszukańczych praktyk. W rzeczywistości badania pokazują, że wartość strat spowodowanych oszustwami w handlu elektronicznym wzrosła w 2021 r. do ponad 20 miliardów dolarów, począwszy od 17,5 miliarda dolarów w 2020 roku. Biorąc to pod uwagę, przedsiębiorcy i agenci marketingowi muszą podjąć kompleksowe działania, aby uniknąć ryzyka i zabezpieczyć swoją działalność w zakresie handlu elektronicznego.
Zagrożenia te obejmują:
– Oszustwa
– Nielegalne udostępnianie danych
– Złośliwe oprogramowanie
– Naruszenia bezpieczeństwa
– Luki w zabezpieczeniach związane ze współpracą z mediami stron trzecich
– Przepisy dotyczące bezpieczeństwa w Internecie
– Problemy z obsługą klienta
– Przepisy dotyczące prywatności danych
Cyberbezpieczeństwo – kluczowa kwestia dla e-commerce
Cyberbezpieczeństwo jest jedną z najważniejszych kwestii dla firm działających w Internecie. Od ataków DDoS i oszustw związanych z kartami kredytowymi po transmisję złośliwego oprogramowania, sklepy internetowe muszą zwiększyć swoje bezpieczeństwo, aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo.
Ataki DDoS mają miejsce, gdy witryna Twojego sklepu zostaje otoczona zagrożeniami z tysięcy niewykrywalnych adresów IP. Ślady te są często spowodowane manipulowaniem urządzeniami IoT i mogą skutkować poważnymi szkodami, takimi jak pozostawienie strony internetowej offline lub utorowanie drogi zaawansowanym atakom złośliwego oprogramowania. Ataki DDoS są szczególnie szkodliwe ze względu na utratę reputacji, jaka następuje – 78% specjalistów ds. bezpieczeństwa uważa, że firmy napotykające ataki DDoS tracą zaufanie klientów.
Podobnie kredyt i oszustwa związane z kartami debetowymi to kolejne kluczowe zagrożenie przed którym stoją firmy z branży eCommerce. W miarę jak sklepy przetwarzają setki transakcji dziennie, identyfikacja fałszywych transakcji staje się kwestią drugorzędną. W rezultacie właściciele sklepów mogą zwiększyć koszty płacenia rachunków kart kredytowych, zmniejszając budżet na marketing, promocje i zapasy.
Sklepy eCommerce muszą także chronić się przed atakami złośliwego oprogramowania. Złośliwe oprogramowanie to składnik oprogramowania zaprojektowany wyłącznie w celu wyrządzenia szkody w sieci komputerowej. Szkodliwy program jest integrowany ze stronami internetowymi za pomocą różnych technik, takich jak zastrzyki SQL. Złośliwe oprogramowanie umożliwia cyberprzestępcom przejęcie tożsamości sklepu, kontrolowanie komputerów i sieci, wysyłanie złośliwych wiadomości e-mail w imieniu sklepu, uzyskiwanie pełnego dostępu do poufnych danych i ingerencję w bazę danych.
Biorąc pod uwagę te zagrożenia, właściciele sklepów muszą wdrożyć zaawansowane środki cyberbezpieczeństwa, takie jak instalacja oprogramowania antywirusowego, rozległe Ptaas, aby mieć pewność, że ich sklep cyfrowy będzie chroniony przed wszelkimi formami zagrożeń bezpieczeństwa online i prywatności danych.
Nieautoryzowany dostęp – poważny problem e-commerce
Nieautoryzowane ujawnienie poufnych danych klientów i sklepu może zagrozić reputacji sklepu i zniechęcić klientów do konkurencji. Co więcej, niektóre firmy mogą również zapłacić kary za ujawnienie prywatnych danych klientów.
Dlatego Twój sklep eCommerce musi podjąć środki, aby zachować ochronę przed naruszeniami poufności. Można to zrobić, dodając rygorystyczne protokoły logowania dla pracowników, takie jak system uwierzytelniania wieloskładnikowego. Możesz także zabezpieczyć swoją firmę przed zagrożeniami zewnętrznymi, wykorzystując taktyki cyberbezpieczeństwa, takie jak program antywirusowy, zapora ogniowa, szyfrowanie i inne podejścia do ochrony danych.
Błąd ludzki – ciągłe zagrożenie dla e-commerce
Błąd ludzki to w dalszym ciągu jedno z najczęstszych zagrożeń dotykających sklepy eCommerce. Niewielkie zaniedbanie członka zespołu może skutkować utratą krytycznego pliku lub folderu, wpływając tym samym na cały model operacyjny. Biorąc to pod uwagę, musisz wdrożyć rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania, aby szybko przywrócić i odzyskać wszystkie pliki po popełnieniu błędu przez Ciebie lub Twojego pracownika. Rozwiązania te muszą być specjalnie stworzone, aby skrócić przestoje i jak najszybciej wznowić działalność biznesową.
Zgodność z przepisami – kluczowa dla e-commerce
Jeśli prowadzisz działalność eCommerce, musisz przestrzegać przepisów i ograniczeń obowiązujących w regionie, w którym prowadzisz sprzedaż. Odpowiednie władze ustanowiły pewne przepisy mające na celu ochronę prywatności danych klientów. W przypadku sklepów eCommerce najczęstsze wytyczne obejmują HIPAA, RODO, PCI oraz inne regionalne i międzynarodowe przepisy dotyczące ochrony danych.
Nieprzestrzeganie tych przepisów skutkuje surowymi i wysokimi karami, które mogą spowodować poważne straty finansowe dla firm zajmujących się handlem elektronicznym. Dlatego właściciele firm muszą poświęcić czas na zapoznanie się ze wszystkimi regionalnymi i międzynarodowymi przepisami, które mają zastosowanie do ich sklepów internetowych. Musisz także zaktualizować swoją witrynę internetową i strony internetowe, aby były zgodne z tymi przepisami, i współpracować wyłącznie z dostawcami, którzy robią to samo.
Zagrożenia z oprogramowaniem stron trzecich
Procesy utrzymania sklepu eCommerce są usprawnione dzięki wtyczkom i SaaS stron trzecich. Jednak wszystkie aplikacje innych firm nie są całkowicie niezawodne ani kompatybilne z Twoją platformą, motywem lub aplikacjami, z których korzystasz. Często użycie niezgodnej wtyczki może spowodować powstanie luk w zabezpieczeniach Twojego sklepu eCommerce.
Dlatego tak istotne jest używanie wtyczek i dodatków do oprogramowania dostarczanych wyłącznie przez renomowanych dostawców. Możesz przeprowadzić kompleksowe badania i sprawdzić recenzje przed wybraniem odpowiednich wtyczek do wdrożenia. Ponadto należy regularnie aktualizować i kontrolować narzędzie, aby poświadczyć jego bezbłędne użytkowanie.
Nieprzewidziane przestoje – zagrożenie dla e-commerce
Nieprzewidziane niepowodzenie może spowodować poważne szkody dla Twojej firmy. Bez planu awaryjnego Twoja firma może ponieść poważne straty w wyniku klęsk żywiołowych, pożarów, powodzi i awarii sieci elektrycznej. Jeśli prowadzisz sklep eCommerce, musisz mieć system obrony, który poradzi sobie z nieprzewidywalnymi problemami.
Można opracować i wdrożyć plan odzyskiwania po awarii, aby rozwiązać każdy niefortunny scenariusz. Możesz podkreślić konkretne problemy, jakie może napotkać Twoja firma eCommerce, i stworzyć odpowiedni plan działania, aby rozwiązać każdy problem. Na przykład szczegółowy system tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania w chmurze może zapewnić ochronę krytycznych danych Twojego sklepu.
Doświadczenie klienta – kluczowe dla e-commerce
Większość sklepów eCommerce zaniedbuje doświadczenie klienta podczas projektowania wyglądu sklepu. Wtyczki i dodatki do oprogramowania mogą sprawić, że Twój sklep internetowy będzie estetyczny i łatwiejszy w obsłudze z zaplecza. Może to jednak również wpłynąć na szybkość ładowania Twojej witryny, pogarszając w ten sposób satysfakcję klienta.
Dodatkowo możesz również negatywnie wpłynąć na doświadczenie klienta, projektując stronę internetową, która będzie trudna w nawigacji i zrozumieniu. Dlatego istotne jest stworzenie prostego, ale atrakcyjnego projektu, dodanie funkcji nawigacyjnych oraz przedstawienie łatwej do zrozumienia, wciągającej i informacyjnej treści, która pomoże Twoim klientom znaleźć odpowiedzi, których szukają.
Wyzwania w pozyskiwaniu klientów i utrzymaniu sprzedaży
Tylko około 3% wizyt w witrynie eCommerce przełożyło się na faktyczne zakupy w 2019 roku. Trudności w pozyskiwaniu klientów i niskie współczynniki przeliczeniowe są wierzchołkiem góry lodowej. Zarządzanie biznesem internetowym wiąże się z szeregiem problemów i wyzwań, które mogą mieć wpływ na jego wyniki finansowe, prowadząc do pogorszenia reputacji marki.
Dlatego sprytną taktyką jest wcześniejsze zdawanie sobie sprawy z zagrożeń, aby się przygotować i je złagodzić w bezpośrednim kontakcie online, aby zwiększyć sprzedaż w handlu elektronicznym. Oprócz konsekwencji finansowych zagrożenia bezpieczeństwa mogą utrudniać ogólną jakość obsługi klienta. Dzięki odpowiednim narzędziom i technikom możesz skutecznie łagodzić zagrożenia i je przezwyciężać.
Podsumowanie
Świadomość jest kluczem do zapewnienia klientom online bezpiecznych zakupów. Podejmij także w tych czasach dodatkowe środki, aby zapobiec zniszczeniu reputacji, porzuceniu klientów i stratom finansowym. Połącz siły i znajdź obejścia pozwalające przezwyciężyć zagrożenia bezpieczeństwa, aby osiągnąć cele biznesowe.
Pamiętaj, że bezpieczeństwo w sieci to Twoja odpowiedzialność. Stosując się do tych prostych zasad, możesz cieszyć się bezpiecznymi i udanymi transakcjami na platformach e-commerce.